יש הרבה נושאים המתלווים לאימון בספורט סיבולת. מן האימון עצמו, לתזונה נכונה, שינה טובה והיבטים אחרים. לעיתים נראה שרשימת הדברים שצריך לעשות נראית אינסופית. עם זאת, ישנם גם דברים שלעיתים מבצעים אותם והללו, מזיקים להצלחה שלך. 10 הדברים הבאים הם המרכזיים מהם יש להימנע:

  1. הפסיקו להתעלם ממנוחה

מה אתם אוכלים, כמה אתם ישנים, הבירות או היין אותם שותים, כל אלה משפיעים עליכם. העוצמה בה מבצעים אימונים קלים, גם היא חיונית. ללא התאוששות, אין אימון. הנוסחה לאימונים היא אימון = העמסה X התאוששות. אם אחד מן השניים אינו מתקיים, אזי האימון וההתקדמות אינם מתקיימים. כאשר נבצע רק את החלק של ההעמסה, לא יתבצע שיפור ביכולת או ששיפור זה יפסיק בקרוב. עם זאת, כולנו מכירים ספורטאים שאומרים "היום אני מבצע אימון קל" והם לא ממש מתכוונים לזה. אל תהיו הספורטאים שמתאמנים קשה, אבל אז אוכלים רק ג'אנק פוד, נשארים ערים עד מאוחר במסיבות רוויות אלכוהול ובסוף תוהים מדוע הם לא מתקדמים בכושר ולא הופכים מהירים יותר.

 

  1. הפסיקו לבצע אימונים של ספורטאי אחר

במקום זאת, התמקדו בשאלה: איזה אימון מומלץ עבורכם? לפעמים, (למעשה הרבה פעמים), זה אומר שאתם צריכים להתאמן לבד. לחץ חברתי אינו הדרך לבצע אימון ביעילות. אם אתם מתאמנים עם הרבה אגו, אתה חייבים להפטר מזה. הגבילו את האימונים עם הקבוצה או עם חברים לאלו אשר עולים בקנה אחד עם המטרות שלכם והצרכים המיוחדים שלכם, בזמן הנכון. זה במיוחד מכוון לאימוני ההתאוששות. (ראה סעיף 1). אם אתם לא יכולים להתאמן ביעילות לבדכם, אז אתם לא פונים לבעיה האמיתית, אשר מובילה אתכם לאימון לא אפקטיבי. אם אתם באמת מחויבים למטרות שלכם, אימון על פי המטרות הללו לא צריך להיות עניין מדובר, פשוט לכו אחרי המטרות והתאמנו באופן יעיל עבור עצמכם.

 

  1. מפסיקים לחבל באימונים שלכם

כשהחיים קצת מלחיצים, דילוג על אימונים, בגלל שאתם לא במצב הרוח הנכון, מביא רק למתח ותסכול גבוהים יותר באימון הבא ולחוסר תוצאות. אימון הוא הבריחה שלכם, השאירו את זה ככה. דילוג על אימון החלפות, בגלל שאתם חושבים שאתם עייפים מדי, זו החמצה לבניית אמון הדדי, ביניכם לבין הריצה, גם כשהגוף עייף או ללמוד לשמור על קצב טוב יותר במהלך הרכיבה. כל הזמן אנחנו מחפשים לתת ערך נוסף לחיים שלנו, לא לתת לעצמיכם את הסיכוי הטוב ביותר להשתפר ולהתקדם, בגלל מצב זמני כזה או אחר, רק מחבל במאמצים ובהשקעה שלכם.

 

  1. הפסיקו להתעלם מהתזונה והמשקל שלכם

מה שאנחנו אוכלים משפיע על ההתאוששות שלנו. (ראה # 1). אם אתם לא רזים, אתם לא מהירים כפי שיכולתם להיות. אני לא אומר שצריך לחפש אנורקסיות, או לא להיות בריא, אבל לחשוב ש 4 – 6 קילו המיותרים האלה אינם משפיעים על הביצועים שלכם, זו התעלמות ברורה מהמציאות. אם אתם   5 + קילו מעל משקל האימונים/תחרות האידיאלי שלכם, אין תכנית אימונים או אופניים קלות משקל היכולים להתגבר על זה. המשקל העודף גם אומר סיכון גבוה יותר לפציעות, אשר יכול לחבל בתוכנית האימונים שלכם. (ראה # 3).

 

  1. הפסיקו לחשוב על נפח

אם זה באמת חשוב, אזי הספורטאי שביצע את הנפח הגדול ביותר, באימונים, ינצח בכל מרוץ. אם כך, המתאמנים והמתחרים באולטרה מרתון או אולטראמן, יהיו המנצחים בתחרויות חצי מרתון, באיש הברזל ובספרינט. זוכי הטור דה פראנס ינצחו במרוצים החד יומיים. החשיבות היא באיכות האימונים שאתם מבצעים, כתלות בתקופת האימונים, ולא כמה אימונים אתם מבצעים ומה אורכם.

 

  1. הפסיקו לבצע את אותו הדבר שוב ושוב

הגוף מגיב באופן הטוב ביותר לשונות באימונים. אם אתם מבצעים את אותם דברים שוב ושוב במשך שנים ואתה לא מרוצה מהתוצאות (ברור שתתקבלנה תוצאות דומות), או נראה לכם שאתם "תקועים" ברמה מסוימת, הגיע הזמן להתייחס לנושא האמיתי, האימונים שלכם. אם אתם לא מרוצים מהתוצאות שלכם, הגיע הזמן לשנות את האימונים שלכם, אז תשנו את זה.

 

  1. הפסיקו להתעלם מהחימום והשחרור במהלך האימונים והתחרויות

ככל שאתם מבוגרים יותר וככל שהמטרות שלכם גבוהות יותר, לחימום ולשחרור חלק מאוד חשוב. חוסר התייחסות לחימום ולשחרור מחבל באופן קבוע ביכולת שלכם להמשך האימון או לכניסתכם לתחרות. מחקרים מראים שהללו מאוד חשובים לביצועים ולהתאוששות. זה הזמן להכניסם לראש סדר העדיפויות.

 

  1. הפסיקו להתעלם מהטכנולוגיה באימונים שלכם

כיום אנחנו משתמשים בטכנולוגיה, כמעט בכל היבט בחיים שלנו, מאנדרואיד ואייפון דרך המחשב הנייד, התוכנות והאפליקציות בעבודה או בבית. אז למה זה כל כך קשה להאמין כי נתוני כוח וקצב יכולים לעזור לכם במהלך האימונים והתחרויות על בסיס יומי? (ראה # 3). אם אתם לא מוכנים ללמוד כיצד להשתמש בכלים אלה, נשאלת השאלה: עד כמה אתם מחויבים למטרותיכם, אם אתם יודעים שהם יכולים לעזור? אם אתם חוששים שהנתונים עשויים לומר לכם משהו שאתם לא רוצים לשמוע, אז הציצו שוב ב – # 3.

 

  1. הפסיקו לחשוב שאתם צריכים אופניים מהירים יותר/ חדשים יותר / טובים יותר

כל מה שאתם צריכים זה להתאמן נכון (ראה 1 # דרך # 8).

 

  1. הפסיקו להיות שליליים עם עצמיכם

אין דבר שכל אחד או כל מאמן יכול להגיד לכם שיחליף את מה שאתם אומרים לעצמיכם. אם לא תאמינו בעצמיכם, מהרגע שהבוהן מונחת על קו הזינוק, התוצאה, פחות או יותר, כבר נקבעה.

השארת תגובה